Ser brevet konstigt ut? Klicka här!

Det här nyhetsbrevet skickas till dig som
gör inköp och upphandlingar för Nacka kommun. Nyhetsbrevet innehåller
ett urval av nyheter och information som publicerats på KanalN.
Detta nyhetsbrev skickas till dig som chef. Vid behov, vidarebefordra
till berörda medarbetare.
Samlastning (tredjepartslogistik)
Under våren har Nacka kommun implementerat livsmedel i kommunens
samlastning (tredjepartslogistik). Vi började med en testslinga som
innehöll 8 enheter av olika storlek runt om i kommunen och testslingan
gick bra.
Nytt avtal avseende idrotts- och lekmaterial
Sedan 2013 har vi avtal med Simab Sport (fd Saxi Sport) avseende
idrottsmaterial . Nu är det klart att beställa från Simab Sport via
Raindance.
Nytt avtal avseende skol- och lekmaterial
Fr.o.m. 14-07-01 har vi ett nytt avtal med Staples avseende skol- och
lekmaterial.
Nya avtal avseende möbler
Nacka kommuns avtal med Kinnarps Stockholm AB löper ut 2014-08-31.
Istället för att genomföra en egen upphandling har vi anslutit kommunen
till Kommentus nyligen slutförda möbelupphandling.
Nya avtal avseende barnvagnar och cyklar
Nacka kommun är nu ansluten till Kommentus avtal avseende barnvagnar och
cyklar. Dessa områden kommer att tas in i Raindance under hösten.
Nytt avtal avseende Containrar och komprimatorer
För att förenkla för kommunens enheter att hantera sitt avfall på ett
miljöriktigt sätt har inköpsenheten i samarbete med VA-/Avfallsenheten
genomfört en upphandling av containrar och komprimatorer. Vinnaren i
upphandlingen är RagnSells.
Nytt avtal avseende VA-material
Nacka kommun har tidigare, genom Kommentus, haft avtal avseende
VA-material med Ahlsell. Nu har Kommentus gjort en ny upphandling, där
Onninen AB är vinnare och priserna lägre än i tidigare avtal.
Nya avtal avseende yrkeskläder och skor
Vårt avtal med Triffiq avseende arbetskläder löpte ut 14-05-16. Nacka
kommun är nu ansluten till Kommentus avtal avseende yrkeskläder och
skor:
Sjuksköterskor på särskilda boenden, nytt avtal
Nytt avtal avseende sjuksköterskeinsatser på särskilda boenden
Nytt avtal om vacciner
Nytt avtal avseende vacciner enligt det nationella
barnvaccinationsprogrammet 2013-A
Har ni kommit igång med Raindance?
Många enheter i kommunen kör nu för fullt med e-beställningar i
Raindance. Är ni bland dem?
Utbildning i Raindance inköp, bokningsbara tillfällen hösten 2014
Fasta tillfällen är tisdagar. Vi kommer till er enhet! Tidsåtgång cirka
2,5 tim. Max 10 deltagare.
Drop-in support i Raindance, hösten 2014
Inköpsenheten sitter i besöksrummen i Stadshusets entré. Kom in om du
behöver stöd och hjälp vid olika Raindance- problem. Vi hjälper till med
lämpliga lösningar. Vi kan även ge en snabbkurs i beställning via
Raindance.
Har du frågor kontakta oss!
Vill du tipsa någon om nyhetsbrevet?
Skicka det vidare och be intresserade att anmäla sin e-postadress till
upphandling@nacka.se
Om du inte vill ha Nytt om Inköp
och Upphandling i fortsättningen ber vi dig meddela det till
upphandling@nacka.se.
|