Ser brevet konstigt ut? Klicka här!


Nyhetsbrev september 2015

I våra nyhetsbrev informerar vi om nya ramavtal som kommunen har tecknat, kortfattad information om hur du avropar från avtalen, vi informerar när det sker regeländringar i LOU samt övrigt som vi på inköpsenheten tror kan vara matnyttigt att känna till inom inköp och upphandling. Nyhetsbreven går till dig som är chef, du får gärna informera dina medarbetare när det är nyheter som berör din verksamhet.
Samtliga avtal hittar du i kommunens avtalsdatabas e-Avrop.

Här finns alla inköpsenhetens kundansvariga med kontaktuppgifter


Nytt regelverk om upphandling under 2016
Regeringens remiss är överlämnad till lagrådet. Ny lagstiftning kommer tidigast i april 2016
Ett informationsmöte kommer att hållas under första kvartalet 2016. En separat inbjudan om detta kommer.


Ny myndighet för upphandlingar och vad ska denna nya myndigheten göra

Utbildningar hösten 2015


Nya avtal och planerade upphandlingar


Rekrytering av ny inköpschef
Rekryteringen av ny inköpschef pågår och beräknas vara klar i början av november 2015.
Läs annonsen
 

App för attest av faktura och beställningar
Du har väl inte missat att det finns en app för attestering av fakturor och beställningar i Raindance. Perfekt för dig som är på resande fot. Kontakta Servicecenter så får du hjälp att registrera dig för appen.



 

Mats Bohman PO Andersson
Administrativ Direktör Upphandlingsexpert,Inköpsenheten

 

Har du frågor kontakta oss!


Vill du tipsa någon om nyhetsbrevet?
Skicka det vidare och be intresserade att anmäla sin e-postadress till upphandling@nacka.se

Om du inte vill ha Nytt om Inköp och Upphandling i fortsättningen ber vi dig meddela det till upphandling@nacka.se.