Ser brevet konstigt ut? Klicka här!

Nyhetsbrev september 2015
I våra nyhetsbrev informerar vi om nya ramavtal som kommunen har
tecknat, kortfattad information om hur du avropar från avtalen, vi
informerar när det sker regeländringar i LOU samt övrigt som vi på
inköpsenheten tror kan vara matnyttigt att känna till inom inköp och
upphandling. Nyhetsbreven går till dig som är chef, du får gärna
informera dina medarbetare när det är nyheter som berör din verksamhet.
Samtliga avtal hittar du i kommunens avtalsdatabas e-Avrop.
Här
finns alla inköpsenhetens kundansvariga med kontaktuppgifter
Nytt regelverk om upphandling under
2016
Regeringens remiss är överlämnad till lagrådet. Ny lagstiftning
kommer tidigast i april 2016
Ett informationsmöte kommer att hållas under första kvartalet 2016. En
separat inbjudan om detta kommer.
Ny myndighet för upphandlingar och vad ska denna nya myndigheten göra
Utbildningar hösten 2015
Nya avtal
och planerade upphandlingar
Rekrytering av ny inköpschef
Rekryteringen av ny inköpschef pågår och beräknas vara klar i början
av november 2015.
Läs annonsen
App för attest av faktura och beställningar
Du har väl inte missat att det finns en app för attestering av fakturor
och beställningar i Raindance. Perfekt för dig som är på resande fot. Kontakta Servicecenter så får du hjälp att registrera dig
för appen.

Mats Bohman |
PO
Andersson |
Administrativ Direktör |
Upphandlingsexpert,Inköpsenheten |
Har du frågor kontakta oss!
Vill du tipsa någon om nyhetsbrevet?
Skicka det vidare och be intresserade att anmäla sin e-postadress till
upphandling@nacka.se
Om du inte vill ha Nytt om Inköp
och Upphandling i fortsättningen ber vi dig meddela det till
upphandling@nacka.se.
|